دانستنی ها

بدانیم

دانستنی ها

بدانیم

ریمل از چه موادی تشکیل شده است؟

ریمل از چه موادی تشکیل شده است؟



ترکیبات تشکیل دهنده ریمل معمولاً شامل رنگدانه کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیره کردن مژه‌ها است. وجود این ترکیب، نوعی پلیمر را برای تشکیل فیلمی که مژه‌ها را می‌پوشاند، ایجاد می‌کند. از دیگر ترکیبات تشکیل دهنده ریمل، یک ماده نگهدارنده، موم‌ها یا روغن‌های غلیظ کننده مانند لانولین، روغن معدنی، پارافین، پترولاتوم، روغن کرچک، موم کارنائوبا و موم کندلیلا است. دو انتخاب اساسی برای ریمل وجود دارد: ریمل‌هایی با فرمولاسیون بدون آب و دیگری امولسیون‌های آب و روغن. ریمل‌هایی با فرمولاسیون بدون آب، تمایل به ضد آب بودن دارند و کمتر احتمال دارد که تکه تکه شوند، اما حذف آنها ممکن است دشوار باشد.

در حالی که، امولسیون‌ها از روی مژه‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند، اما ممکن است تکه تکه شوند. در دهه 1930، موادی که به عنوان تیره‌کننده‌ مژه در تهیه ریمل به کار می‌رفت، حاوی مواد خطرناکی مانند سقز، سرمه حاوی سرب و آنیلین که یک ماده رنگ‌کننده مو بودند. همگی این ترکیبات باعث نابینایی بیش از یک زن گردید. اکنون وجود قوانینی در تهیه ریمل، به شدت محدود به استفاده از موادی می‌کند که برای استفاده در ناحیه چشم بی‌خطر هستند. در هر صورت باید مراقب تیمروسال باشید، ماده‌ای نگهدارنده که می‌تواند باعث التهاب و درماتیت پلک (بثورات پوستی) شود. متاسفانه این ترکیب، هنوز هم در برخی از ریمل‌ها استفاده می‌شود.

 

چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

 

انواع ریمل

انواع مختلفی از ریمل وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازم:

ریمل بلند کننده

معمولاً ریمل‌ها هم حجم دهنده و هم بلند کننده هستند، اما نوع دیگری از ریمل یعنی ریمل‌ بلند کننده نیز وجود دارد که هدف آن تنها بلند کردن مژه‌ها است. این نوع ریمل، به مژه‌ها حجم طبیعی می‌دهد و آن‌ها را به خوبی از هم جدا می‌کند. اگر از چسبیدن مژه‌ها به هم احساس ناراحتی می‌کنید، استفاده از ریمل بلند کننده می‌تواند این مشکل را برای شما برطرف کند. معمولاً فرچه ریمل‌های بلند کننده دارای موهای ریز است که از سیلیکون ساخته شده‌ است. از این رو، هر مژه را بدون جمع شدن و چسبیدن پوشش داده و بلند می‌کند. فرمولاسیون این نوع از ریمل‌ها به گونه‌ای است که به اندازه کافی سبک است، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران سنگین بود و یا تکه تکه شدن آن شوید.



ریمل بلند کننده رولوشن، علاوه بر بلند کردن مژه‌ها، حس سبکی را به فرد منتقل می‌کند. همچنین با داشتن رنگدانه‌های مشکی، مژه‌ها را مشکی و طبیعی نشان می‌دهد.

جهت خرید محصول، بر روی تصویر کلیک کنید.

ریمل فر کننده

برخی از ریمل‌ها با فرمولی طراحی شده‌اند که به حفظ فر مژه‌ها کمک می‌کند. این نوع ریمل‌ها معمولاً کمی خشک‌تر هستند، زیرا ریمل‌های خیلی مرطوب می‌توانند فر مژه‌ها و حالت آن‌ها را از بین ببرند. ممکن است بتوانید ریملی را پیدا کنید که علاوه بر حجم دهنده بودن، فر کننده هم باشد. می‌توان گفت که این نوع ریمل، بیشتر بر حجم دهندگی مژه تمرکز دارد. چرا که ریمل‌های حجم دهنده کمی سنگین هستند و می‌توانند مژه‌های فر شده شما را به مرور صاف کنند. این در حالی است که ریمل‌های فر کننده تنها بر فر کردن و فر نگه داشتن مژه‌ها متمرکز است.

ریمل حجم دهنده

ریمل حجم دهنده، ریملی است که به خوبی مژه‌ها را می‌پوشاند و به آنها حجم یا ضخامت استثنایی می‌بخشد. در بیشتر موارد، خانم‌ها به دنبال ریملی هستند که مژه‌هایشان را پرپشت‌تر کند، بنابراین ریمل حجم دهنده می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. بیشتر ریمل‌های حجم دهنده معمولاً خاصیت بلندکنندگی هم دارند، اما ممکن است تا حدی غیرطبیعی مژه‌ها را پرپشت و بلند کنند. ریمل‌های حجم دهنده ممکن است کمی احساس سنگین بودن بر روی مژه را به شما بدهند، بنابراین ایجاد پوشش نازکی از این نوع ریمل می‌تواند برای استفاده روزانه مناسب باشد.



ریمل حجم دهنده ایزادورا، قدرت حجم‌دهی بالایی دارد و به دلیل بافت کرمی و رنگدانه‌های سیاه کربنی آن، پوشش مناسبی را به مژه‌ها می‌دهد.

جهت خرید محصول، بر روی تصویر کلیک کنید.

ریمل فیبری

ریمل فیبری، یک نوع ریمل با فرمول ریمل معمولی است که الیاف سلولز یا نایلون کمی در آن وجود دارد. با استفاده از این ریمل، الیاف روی مژه‌ها چسبیده و طول، حجم یا هر دو این‌ها را افزایش می‌دهد که به ایجاد مژه‌های پرپشت‌تر و ضخیم‌تر کمک می‌کند. ریمل فیبری می‌تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که می‌خواهند بدون استفاده از مژه همصنوعی، مژه‌هایی با ظاهر پرپشت تر داشته باشند.

ریمل بی رنگ

ریمل‌های بی رنگ، به دلیل فرمول شفافی که دارند، به رنگ طبیعی مژه‌ها و ابروهای شما اجازه می‌دهد تا بدرخشد، در حالی که به آن‌ها حالت بیشتری می‌دهد. استفاده از ریمل شفاف همچنین برای مرتب نگه داشتن ابروهای شما عالی است. اگر به طور طبیعی ابروهای تیره و ضخیم دارید، نیازی به افزودن رنگ و استفاده از ریمل ابرو رنگی نیست. فقط با استفاده از یک ریمل شفاف، می‌توانید ظاهری طبیعی به ابروها و یا مژه‌هایتان بدهید.



ریمل‌ بی‌رنگ، تنها به حفظ حالت طبیعی مژه‌ها کمک می‌کنند.

 

تینت لب چیست ؟ وچه تفاوتی با رژلب و برق لب دارد؟+انواع تینت لب

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد