دانستنی ها

بدانیم

دانستنی ها

بدانیم

چه نکاتی را برای انتخاب بهترین کرم پودر باید بدانید؟

چه نکاتی را برای انتخاب بهترین کرم پودر باید بدانید؟


یکی از اصلی‌ترین لوازمی که برای آرایش و گریم استفاده می‌شود، کرم پودر است. انتخاب بهترین کرم پودر هم همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده است. در واقع از آن جایی که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از کرم پودر به جای پنکک استفاده کنند، می‌توان کرم پودر را بیس و پایه آرایش دانست؛ چرا که حالت نیمه مایع این ماده آرایشی این امکان را برای خانم‌ها فراهم می‌کند که رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنند و گزینه‌ها و رنگ‌های بیشتری برای گریم و آرایش صورت داشته باشند.

همان طور که می‌دانید از این ماده آرایشی به عنوان زیرساز بقیه آرایش صورت استفاده می‌شود و مهم‌ترین وظیفه آن این است که پوست را یکنواخت کرده و قبل از آرایش، عیوب آن را بپوشاند. اما علاوه بر پوشانندگی، به طور کلی بهترین کرم پودر چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟ چطور می‌توان با انتخاب بهترین کرم پودر ممکن، هم چهره زیباتری داشت و هم سلامت پوست را تضمین کرد؟ آیا هر نوع کرم پودری مناسب شماست و می‌توان به هر برندی اعتماد کرد؟ ترفندها و روش استفاده از این ماده آرایشی، برای داشتن بهترین کرم پودر چیست؟

در این مقاله به تمام این پرسش‌ها و دیگر پرسش‌های احتمالی شما درمورد انتخاب و استفاده از بهترین کرم پودر خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین کرم پودر مناسب نوع و رنگ پوست خود را انتخاب و به شیوه درستی آن را مصرف کنید.

 https://22222.vcp.ir/posts/330620-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B3

 

7 ویژگی مهم برای انتخاب بهترین کرم پودر

 

1.     فرمولاسیون مناسب

مهم‌ترین موردی که برای خرید بهترین کرم پودر مناسب شخص خودتان باید در نظر داشته باشید، فرمولاسیون آن است. برای این کار ابتدا باید نوع پوست‌تان را تشخیص دهید و سپس بر اساس ترکیباتی که در کرم پودرها به کار رفته، نوع مناسب و سازگار با پوست‌تان را انتخاب کنید؛ چرا که ترکیبات مختلف این محصولات با پوست شما واکنش می‌دهد و اگر سازگاری نداشته باشد، باعث جلوه نازیبایی بر چهره‌تان خواهد شد.

همچنین از آن جا که کرم پودر با دیگر مواد آرایشی روی صورت مانند پرایمر و کانسیلر وارد واکنش می‌شود، توجه به فرمولاسیون این محصول بسیار اهمیت دارد. به طور کلی تمام کرم پودرها براساس یکی از این 4 نوع فرمولاسیون تولید شده اند: برپایه آب، برپایه روغن، برپایه سیلیکون و پودری؛ که هرکدام مناسب نوع خاصی از پوست‌ها هستند. علاوه بر فرمولاسیون، توجه به ترکیبات محصول هم در انتخاب بهترین کرم پودر اهمیت دارد.

آیا روی بسته بندی کرم مدنظر شما عبارت «non-comedogenic» درج شده است؟ آیا کرم پودرتان گیاهی است و یا برخی مواد سمی هم در ترکیبات آن به کار رفته؟ برای کسب این اطلاعات مهم، تنها کافی است نوشته‌های روی بسته بندی کرم پودر را به دقت بخوانید و از بی خطر بودن آن برای پوست‌تان اطمینان حاصل کنید.

2.     دوام بالا

بعد از این که نوع پوست‌تان را تشخیص دادید و بهترین کرم پودر را از نظر فرمولاسیون انتخاب کردید، نکته بعد در نظر گرفتن و بررسی دوام و ماندگاری کرم پودر است. کرم پودرهای مایع، جامد و پودری ماندگاری‌های متفاوتی دارند و معمولا میزان ماندگاری آن‌ها روی بسته بندی‌شان درج شده است.

توجه داشته باشید که بهترین کرم پودر بسته به موقعیتی که می‌خواهید در آن استفاده کنید، متفاوت است؛ برای مثال بدیهی است کرم پودری که می‌خواهید برای مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید، باید ماندگاری بالاتری نسبت به کرم پودرهای روزانه داشته باشد. معمولا انواعی که ماندگاری 8 ساعته دارند، برای استفاده روزانه مناسب هستند.

3.     رنگ مناسب

بهترین کرم پودر، آن است که کاملا مطابق و متناسب با تن رنگ پوست شما باشد. به خصوص اگر پوست روشن و سفیدی داشته باشید، انتخاب کرم پودر نامناسب و تیره، چهره‌تان را مصنوعی خواهد کرد. معمولا کرم پودرها تناژ رنگی صورتی، کهربایی (زرد رنگ) و عاجی رنگ دارند. برای اینکه تشخیص دهید کدام تناژ رنگی، جلوه زیباتری روی پوست شما دارد، ابتدا باید ته رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید.

برای این کار، مچ دست‌تان را زیر نور سفید بگیرید و رنگ رگ‌ها را بررسی کنید. اگر رگ‌های دست‌تان آبی بود، پوست سرد و با ته رنگ صورتی دارید؛ بنابراین بهترین کرم پودر برای شما، محصولاتی است که با تن صورتی سازگاری دارند. اگر رگ‌های‌تان سبز رنگ بودند، تن پوست شما گرم است و باید رنگ‌های تن زرد را انتخاب کنید. همچنین اگر پوست سفیدی دارید، بهترین کرم پودر محصولاتی هستند که تن رنگ عاجی دارند.

4.     کرم پودر با پوشش فوق العاده

یکی از مهم‌ترین خصوصیات بهترین کرم پودر این است که بتواند لکه‌ها و عیوب صورت شما را بپوشاند؛ به نحوی که در اغلب مواقع نیازی به استفاده از محصولات دیگر مانند کانسیلر نداشته باشید. در ادامه این مقاله به برخی از بهترین کرم پودرهایی که پوشش فوق العاده‌ای دارند، اشاره خواهیم کرد.

5.     جذب بالا

ممکن است تجربه این را داشته باشید که بعد از اینکه با انگشتان‌تان کرم پودر را روی صورت‌تان پخش کردید، جای آن روی انگشت‌ها می‌ماند و لباس‌ها و موهای‌تان را کثیف می‌کند. در واقع یک محصول خوب نباید چنین خصوصیتی داشته باشد. بهترین کرم پودر جذب پوست شما شده و جلوه طبیعی و یکنواختی به صورت شما می‌بخشد.

6.     خشک شدن روی پوست

هدف اصلی استفاده از این محصولات، افزایش زیبایی طبیعی چهره شماست و این زیبایی، مستلزم آن است که محصول به خوبی جذب پوست شما شده و هیچ خطی را بر جای نگذارد. در واقع بهترین کرم پودر محصولی است که حالت نرم و ابریشمی بر پوست به جای گذاشته و هیچ چسبندگی ایجاد نکند. برای اینکه تشخیص دهید آیا محصول مورد نظرتان این ویژگی را دارد یا نه، دست خود را روی صورت‌تان قرار دهید. بعد از این کار، نباید رد انگشت‌های‌تان روی صورت‌تان بماند. اگر این اتفاق افتاد، به این معنی است که چربی زیادی در کرم پودر شما وجود دارد و مناسب پوست‌تان نیست.

7.     قیمت منطقی

به هیچ عنوان سلامت پوست خود را با خرید محصولات نامرغوب و بی کیفیت به خطر نیندازید! برندهای متفرقه زیادی اقدام به تولید کرم پودرهایی کرده اند که قیمت بسیار پایینی دارند و ممکن است در نگاه اول وسوسه انگیز باشند. اما همیشه این را در نظر بگیرید که ممکن است با به خطر انداختن سلامت پوست‌تان، مجبور شوید بعدتر ده ها برابر برای بازگرداندن زیبایی پوست‌تان هزینه کنید. البته این بدان معنا نیست که لزوما هر محصولی که قیمت بالایی دارد، از کیفیت خوبی هم برخوردار است. برای اینکه هم از اصالت کالا و هم از کیفیت آن مطمئن باشید، تنها راه خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

 آموزش آرایش چشم ساده و شیک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد